سازمان فناوری اطلاعات ایران


صدور گواهی فعالیت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات

کد :13061401000

سازمان فناوری اطلاعات ایران بر اساس اسناد و راهبردهای ملی، منجمله سند راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (سند افتا) و قوانین مصوب در قالب برنامه‌های پنج‌ساله توسعه، به منظورحمایت وگسترش خدمات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات(افتا) درکشور و برنامه ریزی درزمینه به‌کارگیری بهینه ظرفیتهای ملی و ساماندهی شرکت‌های توانمند در ارائه خدمات افتا، اقدام به ارزیابی و صدور پروانه فعالیت در حوزه افتا نموده است.
متقاضیان دریافت پروانه فعالیت مستقر در سراسر کشور بصورت یکسان و از طریق سامانه می توانند جهت ثبت درخواست های خود اقدام نمانید. تنها تعاملات غیر سیستمی متقاضیان با سازمان هنگام عضویت در سامانه با ارسال نامه و نیز زمان دریافت پروانه فعالیت با حضور فرد معرفی شده از طرف متقاضی در اداره کل نما (در تهران) و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات (در استان ها ) می باشد.

000

تعاریف

نماینده متقاضی: شخصی است که به عنوان نقطه تماس یکتای سازمان با متقاضی محسوب شده و کلیه تعاملات سازمان با وی می باشد. این شخص می تواند مدیرعامل شرکت یا نماینده تام الاختیار وی باشد.
اداره کل نما: اداره کل نظام مدیریت امنیت اطلاعات
اداره کل ارم: اداره کل ارزیابی امنیتی محصولات
سازمان: سازمان فناوری اطلاعات ایران
افتا: امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات
مرکز افتا: مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ریاست جمهوری
متقاضی: شخص حقوقی درخواست کننده پروانه فعالیت

001

شرایط عمومی متقاضیان

1- کلیه سهامداران، مدیران و کارشناسان ارائه خدمت متقاضی باید تابعیت ایرانی داشته باشند.
2- متقاضی می بایست شرکتی باشد که 100% سهام و یا سرمایه آن متعلق به اتباع ایرانی بوده و بر اساس قانون تجارت به صورت غیردولتی و با مدیریت ایرانی اداره شود.
3- سایر الزامات عمومی مندرج در بند 4 آیین نامه ساماندهی خدمات افتا و الزامات مندرج در «دستورالعمل روش ارزیابی متقاضیان دریافت پروانه افتا»



مشاهده دستورالعمل روش ارزیابی مشاهده آیین‌نامه ساماندهی خدمات افتا
010

روال عضویت در سامانه

  • متقاضیانی که قبلاً در سامانه جامع محصولات و خدمات عضو شده‌اند و همچنین متقاضیان جدید باید در سامانه  خدمات سازمان فناوری اطلاعات ثبت‌نام نمایند و از آن به بعد، نام کاربری و رمز عبور دریافتی، برای ورود به همه سامانه‌های صدور مجوز در سازمان فناوری اطلاعات ایران یکسان خواهد بود. شایان ذکر است در صورت وجود هرگونه مشکل در سامانه خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران، مشکل از طریق پشـتیبانی این سامانه قابل ثبت و پیگیری است.

  • برای دریافت پروانه خدمات، پس از مطالعه آئین نامه ساماندهی خدمات افتا و دستورالعمل روش ارزیابی، درخواست صدور مجوز را در حوزه متناسب با فعالیت خود، مطابق با لیست ذیل در درگاه ملی مجوزهای کشور انتخاب و ثبت نمایید و کد رهگیری دریافت کنید (راهنما و مراحل دریافت پروانه خدمات را در بخش روال ارزیابی ببینید).
    • فعالیت خدمات فنی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات
    • فعالیت خدمات آموزشی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات
    • فعالیت خدمات مدیریتی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات
    • فعالیت خدمات عملیاتی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات
  • پس از ورود به سامانه جامع خدمات و محصولات افتا، کد دریافت شده از درگاه ملی مجوزهای کشور را در محل خواسته شده وارد نمایید.
  • شایان ذکر است در صورت داشتن هرگونه مشکل در درگاه ملی مجوزها می توانید از طریق پشتیبانی سامانه اقدام به ثبت مشکل خود نمایید.


ورود /عضویت جهت سامانه جامع خدمات افتا
011

روال ارزیابی

1- ایجاد درخواست صدور پروانه برای یک گرایش خاص و تکمیل فرم های ارزیابی در کارتابل شخصی توسط متقاضی
2- بررسی مدارک متقاضی و ارسال لیست نواقص (در صورت وجود) برای متقاضی
3- تکمیل نواقص و ارسال مجدد آنها به سازمان فناوری اطلاعات ایران در کارتابل شخصی
4- بررسی نهایی مدارک و انجام مصاحبه یا بازدید در صورت لزوم
5- اخذ تاییدیه ارزیابی فنی از سازمان فناوری اطلاعات ایران (وضعیت شرکت در کارتابل شخصی متقاضی قابل رویت است و در صورت بروز هر گونه مشکل فنی در کارتابل، متقاضی دارای امکان ارسال تیکت در قسمت فرآیند پشتیبانی می باشد)
6- ارسال درخواست متقاضی پس از تاییدیه ارزیابی فنی به مرکز مدیریت راهبردی افتا
7- اعلام نتیجه ارزیابی به متقاضی
8- صدور پروانه فعالیت در صورت قبولی و امکان مشاهده آن در پرتال اداره کل نما به آدرس https://sec.ito.gov.ir/page/nama

100

روال دریافت پروانه فعالیت پس از قبولی در ارزیابی

1-  کلیه متقاضیان باید از فایل تعهد نامه بارگذاری شده در سامانه جامع خدمات و محصولات پرینت گرفته و نسبت به مهر و امضای کلیه صفحات آن توسط صاحبان امضای شرکت، اقدام نمایند.
2- نمایندگان کلیه شرکت های مستقر در استان تهران پس از اطلاع رسانی زمان تحویل پروانه، باید  در زمان مراجعه به اداره کل نما ( به آدرس تهران- خیابان شهید بهشتی بین بزرگراه مدرس و خیابان قائم‌مقام فراهانی- ساختمان سهند- پلاک267)، اصل تعهد نامه را همراه با یک نامه پوششی با امضای مدیر عامل و ممهور به مهر شرکت و همچنین یک معرفی نامه جهت دریافت پروانه فعالیت به همراه داشته باشند.
3- نمایندگان شرکت های دیگر استان های کشور پس از اطلاع رسانی زمان تحویل پروانه، باید  در زمان مراجعه به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مربوطه، اصل تعهد نامه را همراه با یک نامه پوششی با امضای مدیر عامل و ممهور به مهر شرکت و همچنین یک معرفی نامه جهت دریافت پروانه فعالیت به همراه داشته باشند.


اخبار و اطلاعیه‌ها

تمدید زمان اعتبار گواهی‌نامه‌های امنیتی محصولات

چهارشنبه 9 تیر 1400

به دلیل شرایط کرونایی و تسهیل مراجعین به منظور تمدید اعتبار گواهی‌‌نامه‌های منقضی شده یا در حال انقضای محصولات، از تاریخ 1400/2/1 اعتبار این دسته از ‌گواهی‌ها به مدت 6 ماه تمدید می‌شود و معتبر خواهند بود.

مشاهده متن کامل