سازمان فناوری اطلاعات ایران بر اساس اسناد و راهبردهای ملی، منجمله سند راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (سند افتا) و قوانین مصوب در قالب برنامههای پنجساله توسعه، به منظورحمایت وگسترش خدمات امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات(افتا) درکشور و برنامه ریزی درزمینه بهکارگیری بهینه ظرفیتهای ملی و ساماندهی شرکتهای توانمند در ارائه خدمات افتا، اقدام به ارزیابی و صدور پروانه فعالیت در حوزه افتا نموده است.
متقاضیان دریافت پروانه فعالیت مستقر در سراسر کشور بصورت یکسان و از طریق سامانه می توانند جهت ثبت درخواست های خود اقدام نمانید. تنها تعاملات غیر سیستمی متقاضیان با سازمان هنگام دریافت پروانه فعالیت با حضور فرد معرفی شده از طرف متقاضی در اداره کل راهبری و توسعه کاروران امن سازی (نما) (در تهران) و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات (در استان ها ) می باشد.
نماینده متقاضی: شخصی است که به عنوان نقطه تماس یکتای سازمان با متقاضی محسوب شده و کلیه تعاملات سازمان با وی می باشد. این شخص می تواند مدیرعامل شرکت یا نماینده تام الاختیار وی باشد.
اداره کل نما: اداره کل راهبری و توسعه کاروران امن سازی (نما)
اداره کل ارم: اداره کل ارزیابی امنیتی محصولات
سازمان: سازمان فناوری اطلاعات ایران
افتا: امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات
مرکز افتا: مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ریاست جمهوری
متقاضی: شخص حقوقی درخواست کننده پروانه فعالیت
1- کلیه سهامداران، مدیران و کارشناسان ارائه خدمت متقاضی باید تابعیت ایرانی داشته باشند.
2- متقاضی می بایست شرکتی باشد که 100% سهام و یا سرمایه آن متعلق به اتباع ایرانی بوده و بر اساس قانون تجارت به صورت غیردولتی و با مدیریت ایرانی اداره شود.
3- سایر الزامات عمومی مندرج در آیین نامه ساماندهی خدمات افتا و الزامات مندرج در «دستورالعمل روش ارزیابی متقاضیان دریافت پروانه افتا»
1- ایجاد درخواست صدور پروانه برای یک گرایش خاص و تکمیل فرم های ارزیابی در کارتابل شخصی توسط متقاضی
2- بررسی مدارک متقاضی و ارسال لیست نواقص (در صورت وجود) برای متقاضی
3- تکمیل نواقص و ارسال مجدد آنها به سازمان فناوری اطلاعات ایران در کارتابل شخصی
4- بررسی نهایی مدارک و انجام مصاحبه یا بازدید در صورت لزوم
5- اخذ تاییدیه ارزیابی فنی از سازمان فناوری اطلاعات ایران (وضعیت شرکت در کارتابل شخصی متقاضی قابل رویت است و در صورت بروز هر گونه مشکل فنی در کارتابل، متقاضی دارای امکان ارسال تیکت > ورود شهروندان > سامانه مجوز خدمات امنیت می باشد.)
6- ارسال درخواست متقاضی پس از تاییدیه ارزیابی فنی به مرکز مدیریت راهبردی افتا
7- اعلام نتیجه ارزیابی به متقاضی
8- صدور پروانه فعالیت در صورت قبولی و امکان مشاهده آن در پرتال اداره کل نما به آدرس https://sec.ito.gov.ir/page/nama
1- کلیه متقاضیان باید از فایل تعهد نامه بارگذاری شده در سامانه جامع خدمات و محصولات پرینت گرفته و نسبت به مهر و امضای کلیه صفحات آن توسط صاحبان امضای شرکت، اقدام نمایند.
2- نمایندگان کلیه شرکت های مستقر در استان تهران پس از اطلاع رسانی زمان تحویل پروانه، باید در زمان مراجعه به اداره کل نما ( به آدرس تهران- خیابان شهید بهشتی بین بزرگراه مدرس و خیابان قائممقام فراهانی- ساختمان سهند- پلاک267)، اصل تعهد نامه را همراه با یک نامه پوششی با امضای مدیر عامل و ممهور به مهر شرکت و همچنین یک معرفی نامه جهت دریافت پروانه فعالیت به همراه داشته باشند.
3- نمایندگان شرکت های دیگر استان های کشور پس از اطلاع رسانی زمان تحویل پروانه، باید در زمان مراجعه به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مربوطه، اصل تعهد نامه را همراه با یک نامه پوششی با امضای مدیر عامل و ممهور به مهر شرکت و همچنین یک معرفی نامه جهت دریافت پروانه فعالیت به همراه داشته باشند.
اطلاعیه
بنا بر دستور هیأت محترم مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار، کلیه مجوزهای فعالیت در حوزه خدمات امنیت که اعتبار آنها در بازه زمانی ۱۴۰۴/۰۳/۲۴ تا ۱۴۰۴/۰۴/۳۱ پایان میپذیرد، تا تاریخ ۱۴۰۴/۰۶/۳۱ «تمدید» و دارای اعتبار میباشد.لازم به ذکر است هرگونه موارد تکمیلی و یا تغییرات احتمالی متعاقباً اطلاعرسانی خواهد شد.
مشاهده متن کامل